Een korte geschiedenis van Teamleader

Teamleader is opgericht in de zomer van 2012. De oprichters van Teamleader stonden aan het hoofd van een webbureau en kregen de vraag van één van hun klanten om een project management tool te schrijven. Het werd voor de oprichters steeds duidelijker dat er meer nodig was om een zaak te runnen dan enkel een website. De eerste code werd geschreven in het voorjaar van 2012. Ondertussen werken er al meer dan 11000 KMO’s met Teamleader. In dit insight artikel sommen we enkele voordelen van Teamleader op. Zo kunt u inschatten of Teamleader uw bedrijfsprocessen kan versnellen. U kunt zich trouwens onderaan het artikel aanmelden voor een gratis proefversie van 2 weken. 

Wat zijn de voordelen van Teamleader?

Gemakkelijk klanten beheren

Met Teamleader kunt u alle informatie van klanten en contacten bewaren op één plaats. Adressen, gemaakte afspraken, de communicatiegeschiedenis, alles is gemakkelijk bereikbaar voor u en uw collega’s. 

venster klantinformatie Teamleader

Op verschillende manieren contacten toevoegen aan Teamleader.

Als u het BTW nummer invult zoekt Teamleader automatisch de informatie op over het bedrijf. Via de app op uw telefoon kunt u heel gemakkelijk naamkaartjes scannen wanneer u bijvoorbeeld op een netwerkevenement bent. Teamleader herkent naam, e-mailadres en functie in de foto en voegt deze automatisch toe in een nieuw contact. U kunt ook de communicatiegeschiedenis van uw klanten importeren door uw Gmail- of Microsoft Outlook account te koppelen. Voor vragen van klanten kunt u ook de ticketingmodule gebruiken. Als uw klant dan een e-mail stuurt, wordt alles centraal bewaard in een ticketsysteem. Zo kunt u elke klant gemakkelijk opvolgen en voorzien van de nodige hulp.

contactvenster in Teamleader

Offertes versturen in uw eigen stijl

Met Teamleader kunt u automatisch offertes versturen die opgemaakt zijn in uw eigen huisstijl, inclusief uw eigen logo. U kunt die stijl dan ook toepassen op documenten zoals bestelbonnen, leveringsbonnen of orderbevestigingen. U hoeft dus geen grafisch ontwerper te zijn om een mooie offerte te kunnen versturen. Teamleader biedt templates aan die u eenvoudig kunt aanpassen. U kunt ook verschillende lay-out varianten toevoegen voor een andere dienst of een dochteronderneming. U kunt ook uw algemene verkoopsvoorwaarden automatisch laten meesturen met uw offerte en of factuur.

Offerte template in Teamleader

Na het versturen van een offerte kunt u deze meteen ter goedkeuring aan uw klant voorleggen. U krijgt een melding wanneer uw klant de offerte online opent, feedback geeft óf heeft ondertekend. Nadat u de producten of diensten geleverd heeft, zet u de offerte met één klik om in een factuur.

Uw facturen online laten betalen

In het overzicht facturen in Teamleader kunt u huidige betaalstatussen raadplegen. U kunt algemene betaaltermijnen instellen of u kan ze per klant aanpassen. U kunt automatische herinneringen instellen voor laatbetalers en met de integratie met Mollie kunt u uw klanten online laten betalen via een QR-code. U kunt Teamleader ook synchroniseren met een boekhoudpakket of een betaaldienst om altijd de correcte betaalstatus te kunnen zien.

venster betaalstatus in Teamleader