A2 Advies
Asbestinventariseerder A2 Advies benaderde ons met de vraag om een op maat gemaakt leadplatform te ontwikkelen. Hun doel was om hun bedrijfsprocessen te optimaliseren en effectiever potentiële klanten te bereiken. We gingen enthousiast aan de slag om een oplossing te bieden die volledig aansluit bij hun specifieke behoeften en werkwijze.
Gepubliceerd in: Maatwerk, Klantverhaal, Odoo · 1 min leestijd · 28 aug. 2024
Over A2 Advies
A2 Advies is gespecialiseerd in het veilig, efficiënt en snel in kaart brengen van asbesthoudende toepassingen in verschillende typen gebouwen. Ze bieden diverse diensten aan om ervoor te zorgen dat gebouwen aan alle wettelijke vereisten voldoen en asbestveilig zijn conform het huidige wettelijk kader.
Probleemstelling
In het verleden hadden we al een lead platform op maat gemaakt voor A2 Advies. Dit platform was gekoppeld aan Teamleader Focus en werkte goed, maar er waren een aantal automatiseringen die niet mogelijk waren.
Dynamische commissieberekening: Het was niet mogelijk om commissies dynamisch te berekenen voor de geregistreerde makelaars. Hierbij zou de makelaar met een slider kunnen bepalen hoeveel commissie hij opneemt en hoeveel als korting aan de eindklant wordt verrekend.
Automatisch versturen van opdrachtformulieren: Het automatisch versturen van opdrachtformulieren ter ondertekening was in de huidige opzet niet mogelijk.
Ondersteuning voor meerdere types attesten: Er was behoefte aan ondersteuning voor meerdere types attesten, zoals EPC-certificaten en elektrische keuringen, naast asbestinventarissen.
Zelf aan te passen: Een vereiste was dat A2 Advies alles zelf kon aanpassen. Prijzen en commissies voor makelaars zijn daarom allemaal rechtstreeks in Odoo aan te passen en meteen beschikbaar in het platform.
Oplossing
We hebben er samen met A2 Advies voor gekozen om het platform volledig opnieuw op te bouwen in combinatie met Odoo. Hierdoor konden we de standaardmodules van Odoo benutten, zoals de CRM-module, de Onderteken-module, de buitendienstmodule en de boekhoudmodule.
Flow
Wanneer een nieuwe order wordt geplaatst in het platform, komt dit automatisch binnen in Odoo met alle relevante gegevens, zoals het werfadres, contactpersonen, gelinkte makelaar, enzovoort. Er wordt direct een opdrachtformulier verstuurd via de ondertekenmodule van Odoo, zodat klanten het wettelijk verplichte opdrachtformulier digitaal kunnen invullen en tekenen. Dit is ook zichtbaar in het order via een Smart Button.
Er wordt automatisch een taak aangemaakt in de projectenapplicatie, zodat de operationele flow kan worden gestart.
Op het platform kan de makelaar elke order opvolgen en kijken in welke fase van de operationele flow deze zit.
Conclusie
De verkoopflow en de operationele flow van A2 Advies zijn bijna volledig geautomatiseerd, van het automatisch aanmaken van nieuwe opdrachten en het versturen van de benodigde documenten die door de klant moeten worden getekend, tot de planning en opvolging van de verschillende opdrachten en het berekenen van commissies voor makelaars die orders aanbrengen.
Geschreven door Niels Moons
Business analyst bij Coachall
Niels is mede-oprichter van Coachall. Hij houdt zich graag bezig met het volgen van innovatieve technologieën en is gepassioneerd door Japanse gamecultuur.