Teamleader synchroniseert namelijk geen contactfiches met de “Telefoon” applicatie op onze iPhones. Belt er een klant die niet in het lokale adresboek staat dan is er dus geen nummerherkenning.

Teamleader API to the rescue! Zo hebben we dit opgelost:

  • We maakten een contact server aan die het CardDav formaat ondersteunt. Wij gebruikten hiervoor Baïkal omdat we een company-wide login wilden maar je kan dit ook perfect met Google Contacts of Apple Calendar doen
  • Een Teamleader API webhook triggert een Google Cloud functie telkens er een nieuw contact aangemaakt wordt. Hiermee maken we een vCard (zeg maar een digitaal visitekaartje) aan van elke klant met naam, bedrijf, emails, telefoonnummers, notities etc… Deze file wordt naar onze contactserver gepusht. Ook als een contact geupdated of gedeleted wordt volgt onze server braaf mee. Als kers op de taart voegen we ook een emoji toe (👑) achter de naam van elk bedrijf dat een retainer heeft lopen bij ons.
  • Op onze iPhone loggen we eenmalig in met de gegevens van de contactserver. Al onze Teamleader klanten staan nu mooi in een aparte lijst op onze iPhones én ze zijn altijd up-to-date!

Teamleader contacts in iPhone dialer