Hoe wij onze Teamleader contacten synchroniseren met onze smartphones
Teamleader is een fantastische CRM waarvan we intern zowat alle functies benutten. Toch stoten we soms op wat ergernissen. Een veelvoorkomend probleem is dat een klant een gsm-nummer doorgekregen heeft van één van onze collega’s en we niet weten wie er belt omdat er geen nummerherkenning is vanuit Teamleader.
Gepubliceerd in: Teamleader, Maatwerk · 1 min leestijd · 04 okt. 2022
Teamleader API to the rescue! Zo hebben we dit opgelost:
We maakten een contact server aan die het CardDav formaat ondersteunt. Wij gebruikten hiervoor Baïkal omdat we een company-wide login wilden maar je kan dit ook perfect met Google Contacts of Apple Calendar doen
Een Teamleader API webhook triggert een Google Cloud functie telkens er een nieuw contact aangemaakt wordt. Hiermee maken we een vCard (zeg maar een digitaal visitekaartje) aan van elke klant met naam, bedrijf, emails, telefoonnummers, notities etc… Deze file wordt naar onze contactserver gepusht. Ook als een contact geupdated of gedeleted wordt volgt onze server braaf mee. Als kers op de taart voegen we ook een emoji toe () achter de naam van elk bedrijf dat een retainer heeft lopen bij ons.
Op onze iPhone loggen we eenmalig in met de gegevens van de contactserver. Al onze Teamleader klanten staan nu mooi in een aparte lijst op onze iPhones én ze zijn altijd up-to-date!
Geschreven door Jesse Sampermans
Lead developer bij Coachall
Jesse is lead developer en mede-oprichter bij Coachall. Als hij niet aan het coderen is kan je hem waarschijnlijk met een gitaar in zijn handen in zijn thuisstudio terugvinden.