Probleem

Wanneer u supportpakketten met vooraf betaalde uren aan uw klanten verkoopt is er in Teamleader geen manier om het aantal beschikbare uren van een klant automatisch bij te houden. De door ons ontwikkelde Teamleader Retainermodule maakt dit wel mogelijk.

Teamleader Focus artikellijst

Oplossing

Naast het feit dat we deze vraag vaak krijgen van onze Teamleader klanten krijgen, bedachten we deze oplossing omdat we zelf ook met support pakketten zijn beginnen werken.

Hoe werkt het?

We zijn gestart met het aanmaken van onze Support+ pakketten als artikelen in Teamleader. Wanneer deze artikelen worden gefactureerd wordt automatisch het aantal beschikbare uren in een custom field op de fiche van de klant in Teamleader gelogd.

Teamleader focus bedrijfsinformatie

Wanneer de klant dan support nodig heeft wordt er timetracking in Teamleader gelogd op de klant met als activiteitstype “Supportkaart”. De gepresteerde uren worden automatisch van de beschikbare uren afgetrokken en de resterende uren zijn meteen zichtbaar in het custom field op de klantenfiche.

Teamleader focus tijdsregistratie

Via een API koppeling met Sendgrid krijgt de klant wekelijks een rapport met de gepresteerde uren, de beschrijving van de prestaties en zijn resterend aantal uren.

Email met resterende uren

Wanneer de support uren op of overschreden zijn krijgen wij via Sendgrid een herinneringsmail om de klant te contacteren om zijn support uren aan te vullen.

Voor elke Teamleader Focus klant

Wil je deze integratie ook in jouw Teamleader omgeving? Aarzel dan niet om ons te contacteren voor meer info of een uitgebreide demo.